Закоханість у свою справу

Закоханість у свою справу

Відомо, що здоров'я дає лю­дині відчуття внутрішньої гар­монії, благополуччя і загально­го задоволення життям. Оскільки підвалини фізичного і психічного здоров'я закладаються до 16 років, тобто, у шкільні роки, робота вчителя фізичної куль­тури є актуальною і ори­гінальною, яка визначається де­що іншим підходом до викла­дання предмета у загальноос­вітній школі.
Я вважаю і довожу на влас­ному досвіді, що поряд із вра­хуванням вікових закономірно­стей динаміки морфологічних та функціональних показників школярів велику роль відіграє відмінність статевих особливо­стей школярів. Свою увагу я акцентую на методі розподілу учнів під час уроків фізичної культури на групи дівчат і хлопчиків з першого класу. Це поліпшення спілкування у сис­темі вчитель — учень, показни­ків здоров'я учнів у закладі ос­віти, а також сприяє індивіду­алізації освітнього процесу, на особистісно-орієнтовану.
З 1978 р. я є ініціаторром запровадження методики в основі якої лежить принцип поділу уч­нів за статевими ознаками на уроках фізичної культури. Спочатку такий підхід здійсцював­ся у 5 — 11 класах, а згодом уже діти 1 — 3 класів почали прихо­дити на уроки фізичної куль­тури окремо (хлопці і дівча­та). Діти, я, батьки від­разу відчули перевагу такого методу. Адже урок фізичної культури, до якого, нічого грі­ха таїти, часто ставилися лег­коважно, став уроком, де на­самперед створено умови для гармонійного фізичного роз­витку особистості. Але діючі програми та нормативи були недосконалими, бо не передбачали особливостей організ­му хлопців та дівчат на всіх етапах його розвитку і форму­вання. Перед вчителями шко­ли стало завдання подальшого удосконалення моєї нормативної ба­зи. Я очолив ро­боту методичного об'єднання вчителів фізичної культури і зо­середив увагу на корекцію про­грам та нормативів з предмета, розробку тем і уроків, в осно­ву яких покладено статевий під­хід щодо розвитку дитини. Вда­лими, на мою думку, є розроб­ка програми з баскетболу, яка спрямована на особливості ор­ганізму дівчат. У поєднанні з контрольними нормативами во­на є суттєвим доповненням до діючої програми з фізичної культури і дає змогу вчителеві роз­вивати інтерес до цієї гри, а та­кож об'єктивно підійти до оці­нювання досягнень учнів.
Робота розкриває особис­тість. Вирішення проб­леми фізичного здоров'я учнів у курсі середньої школи вба­чає через індивідуалізацію на­вчання, системну урочну та позаурочну роботу.Такий системний підхід до викладання фізичної культури у школі є результативним як на рівні стосунків психологіч­ної, комфортності учнів, так і на рівні фізичних показників. Одним із підтверджень пере­ваги такого підходу до викла­дання фізичної культури є той факт, що саме КЗ Верхівцівського НВК є абсолютним пере­можцем районної спартакіади впродовж 15 років. Неодноразово школярі здобувають пере­могу в обласних змаганнях з баскетболу, легкої атлетики.

3 коментарі: