субота, 31 жовтня 2015 р.

Практика роздільного навчання дівчат і хлопців на уроках фізичної культури


Учитель, який працює на уроках фізичної культури та позакласних заняттях з дівчата­ми, повинен насамперед глибоко знати фізіо­логічні та психічні особливості жіночого орга­нізму, для якого характерна низка морфоло­гічних і функціональних ознак. Так, у порівнянні з хлопцями у дівчат нижчий рівень розвитку сили та швидкості рухової реакції. Про­те у них краще розвинуті такі якості, як гнуч­кість, пластика, почуття ритму. У 12 — 16 ро­ків дівчата швидко ростуть та прибавляють у вазі. Об'єм легень та серця у дівчат менші ніж у хлопчиків, менша на 10 — 15 % у дівча­т і маса серця. Ці морфологічні особливості в основному зумовлюють і функціональну від­мінність. Так у дівчат нижчий систолічний та хвилинний об'єм кровообігу. ЧСБ в серед­ньому на 10 ударів/хв більша, а максимальний артеріальний тиск на 5 —7 мм рт. ст нижчий, ніж у хлопців. Максимальне вживання кис­ню у дівчат на 25 — 30 % нижче, ніж у хлопців. Отже, дівчатка-підлітки мають віднос­но нижчі функціональні можливості серцево-судинної та дихальної системи, що зумовлює їх нижчу фізичну працездатність. Фізіологічні особливості жіночого організму є причиною легкої вразливості серцево-судинної системи. Велике навантаження на тлі різних змін в ор­ганізмі може викликати перевтому, виснажен­ня нервової системи. У таких випадках повин­но бути повноцінне харчування, достатній сон, правильний режим праці та відпочинку, раціо­нальне заняття фізичними вправами, атмосфе­ра спокою та взаємоповаги, чуйне і тактовне ставлення старших. .Читати більше>>>

Немає коментарів:

Дописати коментар